Garmin Forerunner 910XT +HR

Garmin Forerunner 910XT + HR videoanmeldelse. HR står for Heart Rate, som er pulsmålerenheden, der følger med sportsuret. GPS-registreringerne skal anvendes til at dokumentere ekspedition HelePlanter, som starter søndag den 21 juli 2013. Fra Århus til Hamburg på cykel i løbet af tre dage, to dages hvile og ferie, hvorefter turen går tilbage til Århus.

Den første skuffelse ved 910XT er selvfølgelig at det ikke integrerer specielt godt med Linux, men man kan følge en guide på nettet.

Den anden udfordring er, at det er svært at bruge sportsuret som ur, da det blandt andet ikke kan vise dato.

Forums
Sidst ændret
05/10/2020 - 10:15
Clausa

Så så så I to planteavlere :)

Jeg har købt en ekstra vanddunksholder til cykel til turen, så kom ikke her. Desuden er jeg tilsyneladende den eneste i feltet der har tænkt sig at bruge solcreme...

Jeg vil nu heller ikke længere mene at det svedne græs er svagt :)

Tak for det søs, og lad så dysten stå mellem planterne og det "konventionelle" :)

 

fre, 07/19/2013 - 22:20 Permalink

På en cykeldag med over 20 grader celcius, skal vi sandsynligvis drikke 4-6 liter vand.

Jeg skal også bruge solcreme, medmindre vi har skygge det meste af dagen ;-) Jeg har overvejet en parasol, men den bliver sikkert svær at cykle med 8p

Græsset er svagt, det burde have rødder som kunne suge vand langt dybere end det har. Rullegræsset og/eller jorden er svaaag :'(

Pl4nt3r 4 Th3 \/\/1n! :clapping:

lør, 07/20/2013 - 09:18 Permalink

Hvis bare temperaturen er over 25 C i skyggen, tør jeg ikke tænke på hvor varmt der i solen - især mellem klokken 12-15..

Jeg er fortaler for at man benytter naturlig solbeskyttelse ved skygge eller dækker sig til med tyndt løstsiddende bomulds/bambustøj, men solcreme med fysisk barriere (fx zink) kan også gå an. Kroppen optager jo rigtig meget gennem huden, hvor det ikke på samme måde- som når man spiser- først kommer igennem leveren, før det bliver sendt ud i blodbanen. Derfor bør man undgå nano og kemiske solcreme, som nok ikke er det mest spændende at have i sin krop og for at undgå allergi.

Husk nu også lidt mineraler sammen med de store mængder vand, så i opretholder saltbalancen - bananer og æbler er et rigtigt godt bud ;)  men det er jo også vigtigt at få genopbygget kroppen efter en sådan præstation der stresser kroppen -derfor vil planteproteinerne og antioxidanterne være på sin plads ved pauser :)  Hepper selvfølgelig på planterne :) men ved godt du er sej clausencool

lør, 07/20/2013 - 15:56 Permalink

Clausa - jeg håber den solcreme du tager med følger din søsters anbefaling, jeg skal jo også bruge den ;)

Hmm, hvorfor mener du at bananer og æbler er rige på salt? Ville gulerødder være et bedre bud?

Selvfølgelig er din broder sej, og han spiser også flere planter end han gjorde tidligere har jeg på fornemmelsen :dance:

 

lør, 07/20/2013 - 21:51 Permalink

Når jeg mener salte, indgår bl.a kalium også - sodium og kalium er de vigtigste salte i kroppen. Der findes et præparat der hedder revolyt (elektrolyt som i.v), der indeholder forskellige salte og sukker som er god ved dehydration, men kan selv laves vha vand og frugtjuice eller lidt salt og sukker i blandet (kan ikke huske mængder) men man kan jo lige så godt spise den rå frugt så man får fibre m.v. med. Bananer og æble er netop rige på kalium + man få noget frugtsukker. Hvis du går efter sodium er der nok en masse andre kilder at få det fra, her er jeg ikke så bekymret, hvis i ellers får noget ordentlig mad, når i ikke er på farten. Men jeg skal altså pointere at jeg ikke er ekspert på dette felt  ;)

Hep ja man kan nok (heldigvis) ikke undgå at blive lidt påvirket af sine omgivelser :)

go' tur :)

søn, 07/21/2013 - 07:52 Permalink

Det var ret varmt i solen, men det hjælper når man er i bevægelse på cyklen. 

Jeg tænker, at du mener tilberedt mad, som indeholder for store mængder salt, når du skriver ordentligt mad. Vi fik noget restaurantmad, men jeg forsøgte at holde det så saltfattigt som muligt. Jeg er overbevist om, at vi skal have vores sodium fra hele planter ligesom kulhydraterne. Jeg kan berette, at det ikke er nemt at finde modne og økologiske hele planter på en cykeltur med stram tidsplan og minimeret plads- og vægtforbrug. Derfor fik jeg primært min energi fra frugtjuice. 

ons, 07/24/2013 - 09:55 Permalink